Pomade - Buy Hair Pomade

Pomade - Buy Hair Pomade 

Apa itu pomade?Pomade - Buy Hair Pomade 



Pomade adalah sejenis minyak rambut yang diperbuat daripada zat minyak atau lilin yang digunakan untuk pengayaan rambut. Pomade membuat rambut kamu lebih licin dan kilat. Nampak seperti basah tetapi tidak. Ia memberi ketahanan kepada rambut ketika kamu mengayakan style rambut kamu itu.


Jika nak tahu, pomade zaman sekarang berbeza dengan Pomade zaman dulu. Dulu gunakan lemak beruang atau khinzir sebagai bahan asas. Pada zaman sekarang mereka menggunakan Lanolin, Beeswax dan Petroleum Jelly. Pomade terkenal di kalangan lelaki kerana dapat membuat rambut menjadi keras!

Kita boleh lihat pelbagai jenama pomade yang sedia ada ketika ini. Siap ada perisa buah-buahan lagi. Seperti kita tahu, pomade kini dijual dengan harga yang agak tinggi (mahal jugak sebenarnya) tetapi kamu harus tahu juga kelebihannya.


Kelebihan
1. Membuat rambut seperti baru lepas mandi (kira nampak fresh la bila orang tengok tu).
2. Membuat rambut duduk dalam keadaan rapi dan tidak mudah di tiup angin.
3. Mudah untuk kamu mengayakan rambut mengikut cita rasa kamu sendiri. Dulu sebelum Pomade di perkenalkan susah betul nak keraskan rambut. Ada yang pakai banyak sampai nak habis gel tu. Haha tetapi sekarang tak perlu lagi. Pomade-kan ada!

Tips dan Cara Memakai Pomade
Tergantung dari jenis pomade dan jenis rambut Anda, cara menggunakan pomade memainkan peran utama dari hasil akhir gaya rambut pomade Anda. Beberapa tips dan cara menggunakan pomade yang dapat membantu mendapatkan hasil tatanan rambut terbaik.


Menggunakan Pomade Saat Rambut Basah
Beberapa jenis pomade rambut bekerja lebih baik ketika rambut dalam keadaan basah, seperti pomade original, strong pomade atau shine pomade yang memberikan hasil kilap. Seperti Layrite Pomade Original, Super Hold dan Super Shine. Namun perhatikan agar rambut tidak terlalu basah namun cukup dalam keadaan lembab, karena rambut yang basah akan memerlukan pomade yang lebih banyak. Sementara rambut yang lembab hanya memakai sedikit pomade serta dapat menghasilkan gaya rambut yang halus dan lebih licin.

Menggunakan Pomade Saat Rambut Kering
Pomade jenis apapun bisa Anda gunakan pada rambut kering dan penggunaannya lebih mudah dibandingkan pada rambut lembab.
Tentu saja menggunakan pomade saat rambut kering memberikan tekstur yang berbeda, tatanan rambut Anda akan terlihat lebih terpisah dan bertekstur. Gunakan jari tangan untuk menyisir rambut beberapa kali hingga mendapatkan gaya rambut yang Anda inginkan.

No comments:

Post a Comment